AZ ELLIOTT WAVE INTERNATIONAL AJÁNLÁSÁVAL:

Oldalak

2012. január 30., hétfő

Végül is

Vélemény a régi zigzag értelmezés mentén

Nagyszerű beszélgetés folyt az előző bejegyzés alatt, kétféle értelmezés mellett, illetve ellen szóltak az érvek. Az alábbi rajz ennek a folytatása, ugyanis vasárnap újra mérlegelve a vezérlőelveket, nekem a vakmerő "[c]-nek vége" operatív jelölésre esik a választásom, ebből indulok ki a héten. Elvégre egy zigzag-et vártunk a november 25-i mélypontról, akkor pedig itt egy nagyobb - mondjuk 1303 alá eljutó - korrekció délnek, majd egy újabb csúcs február közepére változat szerintem megbuktatná a zigzag Y elképzelést és impulzív szerkezetűvé tenné Minor szinten is az emelkedést. Az alábbi rajzon ezért úgy tekintem, bent van a csúcs, hacsak nem akad majd el az esés az eggyel alacsonyabb rendű negyedik hullám 1297-1277-es tartományában. Az érvelés további pár részletét a grafikonra írtam:

95 megjegyzés:

  1. bizony-bizony, ott is van egy Ld szerűség az indexeken (a kérdés most az, hogy 1-es vagy A.

    VálaszTörlés
  2. SPX cash: nekem eddig DZ-nek tűnik. Lehet LD is, akkor (1)-(2)-(3) van meg szerintem.
    Amíg megvannak a támaszok, óvatosságból korrekcióként kezelem.

    VálaszTörlés
  3. Ha érdekel, Szarvasvadász tett föl a portoflio.hu-ra EU rajzot (forex tréderek ide).

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok !

    LD lehet expanding (szélesedő) is ? Így nézitek?

    Joe

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre gondoltam: http://kepfeltoltes.hu/view/120130/JAN30spx_cash_H1_www.kepfeltoltes.hu_.png

      Szerintem nem szélesedik.

      Törlés
  5. Attól függ, melyik index, a cash DJIA 26-27-én pl. simán impulzus volt egy tisztán kivehető ending diagonál ötödik alhullámmal... Gondoltam én.

    Ma azután ketté vált az értelmezés, mert ha csütörtök péntek impulzus volt, akkor nem más, mint a tagolt [A] és ma jött a sima [C], vagyis együtt kiadják Subminuette w zigzag-ot, az esti emelkedés pedig egy x hullám. Azonban az is felmerült bennem, hogy mi van, ha a DJIA 12630-as minimuma még csak a [3]-as vége volt a diagonállal lezárva és követte egy megnyúl meredek [5]-ös, azaz így értünk az i-es végére 12530-nál, most pedig eltekergünk itt még egy kicsit a ii-es keretében, majd tovább gyorsul az esés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. DJ és SPX is fibo 0.50-ig jött eddig vissza. Korrektív szerkezetnek tűnik nekem ez eddig, ezért még (óvatosságból) [A]-nak számoztam a lokális aljat.
      Ha viszont impulzusnak tekintem, nekem ez talán inkább LD-nek tűnik.

      Alacsonyabb idősíkon érik a slingshot, de gyanús nekem, hogy feljönnek az ellenállásokig,(csakhogy megnézze a fibo 0.618-at, és hogy mi van fölötte, bent tartva az elképzelések között a ii-es lehetőségét) és egyben jól felhúzzák a csúzlit.

      Az EU szépen kitört a csatornából, de még nem érte el a célár zónáját. Aranyban többszörös 1-2-vel indult [1]-es hullámot látok valószínűnek, abból sincs kész még a felfelé kör szerintem.
      Emiatt is vagyok óvatos az indexekkel.

      Mindenesetre érdekes a helyzet. Meglátjuk mi lesz.

      Remélem továbbra is többen megosztjátok az elképzeléseiteket.

      Törlés
  6. DJ M 15

    http://screencast.com/t/Rl1m5N6N0

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre gondoltam. DJ formája szerintem szebb.

      Törlés
  7. S&P M 15

    http://screencast.com/t/IxdwAPN0q

    VálaszTörlés
  8. ajró M 15 valami ilyesmit várok, és ha ez igaz akkor az indexekben nem Ld van hanem az alternatívaként rajzolt sima zz. Egyébként is a Nasdaq új csúcson (tudom az külön utas, de...)

    http://screencast.com/t/MxNp4LcnuejU

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az 1.262 környékéről indult emelkedésnek szép csatornája van. Nem lepődnék meg, ha újra arról lódulna meg.

      Törlés
  9. Károly, nem a folyamatos (határidős) DJIA-ról beszéltem, hanem a cash-ről. Azért jó, hogy feltetted mégis, mert így a két számozás támogatja egymást.

    Brikka, inkább w, mint 'a', mert túl kicsi volt az esés és mert túl nagy a momentum, ez - már amennyiben korrektív délnek - sír egy nagyobb kiterjedésért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem, köszi.

      Elég impulzív dolgok zajlottak most le. Spx csúzlit sikerült kikapnom.
      Ilyenkor mindig elhatározom, hogy ki fogom futtatni, és ilyenkor rendre nullában zár a stop. Majd eldől. Elsődlegesen SPX cash-re 1294 környéke nekem reálisnak tűnik. De ha tovább szaladna azt sem bánnám...

      Törlés
    2. ajró kicsúszott a fél hónpja tartó sávjából

      timmy

      Törlés
    3. Ki, biza.

      Úgy néz ki az indexek elindultak a támaszok felé. Első körben üssék a tegnapi aljakat. Bennem még sok a kérdőjel...

      Törlés
  10. Válaszok
    1. Szia, még hosszú az út, hiszen jókora bázisépítés következhet. Még nincs döntő bizonyíték a múlt héten tárgyalt két változat egyike mellett sem.

      Törlés
    2. köszi a választ Cimbi!

      én az euróra értettem h bent lehet a csúcs....
      sorry, nem vtam egyértelmű.
      az sp nálam is még kétutas :-)

      üdv.,
      timmy

      Törlés
  11. Szerintem nyugalom,most jönnek még a trükkök:Szerintem miután meglett a dow 3 piros gyertyája,holnap indul a 3 zöld gyertyás 2-ik hullám kb 12720 ig.Nézzétek meg a tavalyi évet,amit eddig szolgai módon másol.Long persze nem ajánlott,csak a short setup keresése.

    1-ügyű

    VálaszTörlés
  12. az alap koncepció (régi kép) csak ugye a hsz nem lesz olyan magas szvsz.

    http://screencast.com/t/1lCi6DDecd

    aktualizálva:

    http://screencast.com/t/sGwueLpth

    VálaszTörlés
  13. Amíg nincs bearish divergencia, addig inkább ezt preferálom.
    http://kepfeltoltes.hu/view/120201/FEB01_SPX_H1_www.kepfeltoltes.hu_.png

    Ez a bear verzióm:
    http://kepfeltoltes.hu/view/120201/FEB01_SPX_H1_bear_www.kepfeltoltes.hu_.png
    Ha i-ii-nek tekintem, és onnan indulna a iii., ahhoz is meg kell jelenni a divergenciának.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A végéről lemaradt: ti hogy gondoljátok? :)

      Törlés
  14. Szia, Károly,

    a zz-flat-hsz koncepció még áll, de simán lehet h az utolsó is flat és ma látjuk annak az utolsó /ötös/C-jét....
    persze ez csak akkor áll meg a lábán ha a tegnapi, tegnapelőtti csúcsot kiveszi.

    üdv.,
    timmy

    VálaszTörlés
  15. Szia timmy !

    Eur/Usd H 1

    http://screencast.com/t/MYs3xcLP6E3

    Egy kicsit átszabtam a számozást, szerinted ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sajnos nem jött össze a nagy C verzióm :-).

      viszont ha az ábrádat nézem /http://screencast.com/t/MYs3xcLP6E3/ sztem ha a 2. sárga A helyére kerülne a kék B az szimpatikus lenne. időben ugyan nem arányos, de térben abszolút teljesítette a feladatát... most kék C le és vége az X-nek majd újra felfelé..

      timmy

      Törlés
  16. Szia Károly,

    nálam még ez pörög...
    http://screencast.com/t/1lCi6DDecd :
    XX után A-B megvolt és ez a mai ha feljebb megy akkor a C is... utána collapse :-) /nyilván indexekkel együtt../
    ha még vacillál akkor újra kell gondolni... nehéz ügy!

    timmy

    VálaszTörlés
  17. Hát igen, eléggé megnőtt az esélye, hogy az esés egy négyes hullám (direkt mondom trendszint nélkül. Eddig lefelé három hullám, majd felfelé egy fél órán belül(?) kész a következő hármas. Ezért az A le B fel felé billen a mérleg, azt pedig még nem lehet tudni, hogy flat, vagy háromszög lesz. De az arányok miatt nagyobb kell ide, mint ez a négy nap korrekció.

    Brikka, az első rajzodhoz: ez az, amin nincs mit kifogásolni, legfeljebb az, amit mondok, kicsi ide egy szimpla 2,5 nap zigzag korrekció.
    A második bear változathoz: én mondtam feljebb, hogy a január 30-i low, az még csak w lehet, de az x hullámok nem korrigálnak ekkorákat fel, tehát hivatalból vissza kell állni az 'a' le, 'b' fel jelölésre és ha hármas szerkezet jönne le, akkor az 'c' lesz egy háromszögön belül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. csak egy gondolat, a piac gyorsan igazolja vagy elveti: 3-3-3-3-3 szerkezettel egy LD? Nagy meglepetés lenne, szvsz.

      Törlés
    2. Jó reggelt mindenkinek!

      SPX cash: M30-on megjelent a divergencia. MACD 12/26/9-en óráson is meg van.

      Nekem flat gyanús eddig, de éppen CT is lehet. Azért még figyelni kell, mert bent van a pakliban egy agresszívabb bika/medve verzió is.

      Cimbali (és többiek):
      Számozással kapcsolatban, ha lejönne a korrekciós csatorna aljáig, akkor nem vagyok biztos benne, hogy "4"-esnek tekinteném, és elgondolkoznék egy "XX" jelölésen is.

      EU-ról mit gondoltok? Felrakok egy agresszív bull EU verziót is, hogy meglegyen az összhang az SPX variációkkal. http://kepfeltoltes.hu/view/120201/FEB01_EURUSD_H1_www.kepfeltoltes.hu_.png

      Amúgy Károly elemzései szerintem passzolnak a korrekciós elképzeléssekkel.

      Törlés
    3. Frissítés:

      bear: http://kepfeltoltes.hu/view/120202/FEB02_SPX_M30_www.kepfeltoltes.hu_.png

      Figyelni kell azért a bikára is: 1-2-1-2-öt sem szabad még kizárni. De én inkább az előbbit tartom sanszosabbnak.

      Cimbali,

      Jól gondolom, hogy ha mégis északnak veszi a piac az irányt, akkor ezzel a mostani kis korrekcióval azt közli velünk, arra figyelmeztet minket, hogy érik a magasabb szintű korrekció, de még idő kell hozzá?

      Törlés
    4. Még arany képet is hozzá tennék.

      Ott is kétesélyes a dolog:
      H1-en ugyanazt látom kialakulni, mint a múltkori kitörés előtt. http://kepfeltoltes.hu/view/120202/FEB02_gold_1H_www.kepfeltoltes.hu_.png

      H4-en meg bearish slingshot lehetősége figyel be.
      http://kepfeltoltes.hu/view/120202/FEB02_gold_H4_www.kepfeltoltes.hu_.png

      Törlés
  18. hi ad...ld 1-ben es most abc magas retrace?...meglatjuk ha most elindul le mit maszatol...ha hsz lesz akkor nekunk is el kell gondolkodni odaat az otpvel:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem nem tartunk annyira előre, max 2. hullám, ha új csúcs lesz, akkor törli a verziót, nem néztem komoly grafikont, csak a stooq-ot.

      Nem, otp szerintem más...

      Törlés
  19. Figyelni kell.

    Amennyiben X bent van az ábránkon, azt MACD jelezni fogja nekünk.

    Ha ez fog megvalósulni, az indexeknek is meg kéne indulniuk északnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. EU-ban a MACD M5-ön már elég mélyre jött, magasabb idősíkon még nem.

      Még egy plusz lefelé kör lehet, hogy lesz benne. Amúgy az alakzat kész lehet. Meglátjuk a piac beigazolja-e.

      Ha igen akkor ez egy szép hívás volt. :)

      Törlés
  20. E/U M 5 (2)

    http://screencast.com/t/51zNd5vxhMg

    VálaszTörlés
  21. Üdv!
    Én azt gondolom, hogy az oilt érdemes figyelni, talán kicsit előrébb jár, mint az indexek, de ott nagyon úgy tűnik, hogy már bent van egy ideje a csúcs, és szépen elkezdett esegetni.

    Cib

    VálaszTörlés
  22. Brikka, szerintem jól gondolkodsz, a slingshot + közeli divergencia konfiguráció is jó, de arra figyelj, hogy legyen mögötte kontextus. Általánosságban mondom, nem kifejezetten erre az esetre, hogy nem a harmadik ötödikjére szeretnénk bemenni végigoldalazni egy negyedik hullámot, hanem az ötödik ötödikjére, de még inkább 1-2 végén a 2-es hullám C-jének ötödikjére. Világos voltam? Lényeg: divergencia és divergencia között is van különbség.

    VálaszTörlés
  23. SPX-ben a trend alacsonyabb szintjén HSZ formálódhat, így B akár új csúcsra is mehet, és onnan jönne le C impulzívan. Agresszívabb medve verzió szerint ez egy ED, és kész az alakzat.

    Bull verzióba lehet LD, esetleg 1-2-1-2.

    EU-ban sanszos, hogy X még nincs bent a helyén, benne van a pakliban, hogy megnézzük 1.325x környékét, és onnan impulzívan lejövünk 1.3 alá egy picivel, és onnan újra fel.

    Meglátjuk meddig mit mond a piac.

    VálaszTörlés
  24. Eur/Usd H 1

    http://screencast.com/t/NEpBqbyl

    VálaszTörlés
  25. Sziasztok,

    Erre gondoltam tegnap: http://kepfeltoltes.hu/view/120203/FEB30_EURUSD_M30_www.kepfeltoltes.hu_.png

    Ez trükkös verzióm. A másik szerint pedig X-bent van (A) helyén, és sima 1-2-öt látunk.

    Mit gondoltok erről?

    VálaszTörlés
  26. sziasztok,

    brikka én (1)-(2)- d helyébe tenném a W-X-et , 5 of Y lenne a A , aztán nagy háromszög ahol most ér/t/ véget B és utolsó impulse C fel.mind a 3an mást látunk:-) de egy biztos h mind3unknál most fel.....

    nyilván indexektől is függ sztem sp ben sincs már több kraft max 15-25 pont....

    timmy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is elképzelhető. Egyetlen különbség az elsődleges célárban van :)

      Az SPX elképzelésem miatt is vagyok visszafogottabb az EU-val. Ha impulzívan átszalad a céláram zónáján, akkor valószínű, hogy X, vagy B (HSZ) alakult ki, és az EU (is) halad tovább északnak. (Ez mellesleg az aranyat is szépen meglökné)

      Törlés
  27. Eu mintha 1-2-1-2-őt csinálna.

    VálaszTörlés
  28. EU: lehet, hogy flat b kész, c lejön 1.30 környékére, és onnan lehet, hogy újra fel. Meglátjuk. Szenyó volt, mert nem érte el a célárat, így lett belőle egy nagy nulla, és shortolni sem tudtam.

    VálaszTörlés
  29. Egypercesen itt lehet egy 1-es vagy egy A vége.

    VálaszTörlés
  30. De HSZ is bőven benne van. Sőt!

    VálaszTörlés
  31. hopp a kép lemaradt...

    http://screencast.com/t/BECIDxp0bX

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg most kezdek inkább HSZ-ben gondolkodni. Szépen váltogatjuk egymást. :)

      Törlés
  32. igazi adatra stop kirántások fel is le is szitu volt ajróban/is/
    meglepő leszek de sztem ajró iránya fel!

    02.01. reggel 8-tól tartó emelkedésének sztem 4. hullámát láttuk. /igen, elég összetett és aránytalan is../
    szvsz most jön az 5. hullám /impulse/ fel 1.325-1.328 köré

    timmy

    VálaszTörlés
  33. E/U M 30 komplex korrekciós változat

    http://screencast.com/t/81WCZZetqREe

    VálaszTörlés
  34. Meg vagyok döbbenve, hogy elliott hullámokat ennyire rosszul lehetett számozni, ha itt fordulat lesz hétfő akkor is rossz az egész, de erre utaló jelek nincsenek, óriási bika itt a helyzet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem van itt sok verzió, legalábbis itt többen megosztjuk az elképzeléseinket. Én pl: spx-ről feljebb több rajzot is belinkeltem. Több alternatív elképzelés is megjelenik. Ha úgy érzed dobd fel, hogy mit gondolsz. Több szem többet lát.

      Én annál bikább verziót, mint amit felraktam (c hullám vége) csak egyet tudok elképzelni /W-X-Y-XX-Z/. Engem azonban az egyre csökkenő forgalom óvatosságra int. Ez bear market rallynak tűnik.

      Cimbali:
      A piac úgy néz ki, hogy csak megcsinálta azt a hármast. A flat/hsz verzió érvénytelen. Mit gondolsz, jöhet egy iv-es, aztán v, és akkor valaminek a végéhez érünk?

      Törlés
    2. Kolléga Úr!
      Azt javaslom, hogy erre a komplex korrekcióra, meg a bikára térjünk vissza a jövőhét közepén-végén.

      Törlés
    3. SPX 5. éppen ED is lehet. Hétfőn talán okosabbak leszünk.

      Károly, remélem nem én vagyok a Kolléga úr. :)

      Törlés
    4. Szia brikka!
      Dehogy is neked van neved.Csak a névtelen kollégát nem tudtam rendesen, névvel megszólítani.
      Meg azzal sem igazán tudtam mit kezdeni, hogy "óriási bika helyzet". Ha feltesz egy chartot akkor arról eltudunk beszélgetni, de így nincs miről, vagy legalább a máséról elmondaná, hogy itt-meg itt tuti rossz (ami persze lehet is). Úgy gondolom, hogy ez a blog elsősorban arról kellene szólnia, hogy rendesen megtanuljuk ezt az elemző módszert, és nem kereskedési tanácsadásra.
      Persze rengeteg rossz elemzés kerül föl, de azokból is lehet szerintem tanulni.Meg különbem is úgy vagyok vele, hogy ha valaki nem szeretné megnézni az elemzéseimet, ott az avatar, látja és ne nyissa meg.

      Törlés
    5. Csak megzavart, hogy az én hozzászólásom alá került a válasz. :)

      Egyetértek. Ez a blog kifejezetten jó, mert nincs személyeskedés, meg főleg kárörvendés. Én pl: azért is írok ennyit, mert nekem baromira segíti a gondolkodást. Olyan, mint mikor felmondok magamnak. Sokkal több időt vesz igénybe, de jobban is tudom anyagot.

      Törlés
    6. Szia brikka !

      Már több mint 2 éve résztvevője vagyok a Wik féle trading roomnak. Naponta kb. 8-18-ig 8-10 fő van jelen és ott beszélgetünk és persze kereskedünk. Zömében day traderek.
      Számomra ott a gond, hogy nincs közöttük egy sem aki hullámelmélet alapján kereskedik. Ha érdekel, és szeretnél bejönni akkor vegyük föl a kapcsolatok. Nekem jó lenne ha lenne napközben valaki akivel tudnék aktuális kérdésekben beszélgetni.Zömében forexesek, de van közöttük indexes is.

      Törlés
    7. Szia Károly,

      Nem tudom mi az a Wik féle trading room. Nyitott vagyok. Cimbalinak elméletileg megvan az email címem, dobj majd egy emailt és akkor megbeszéljük. Ha mégsem tudnád megszerezni, akkor beírom ide. Viszont estig valószínűleg már nem leszek netközelben.

      Törlés
  35. Hello, a piac abszolút nem hozta azt a várakozást, amit a fenti ábra még rövid távú bear verzióként javasolt. De hiszen ez a lényeg, ott volt a rajzon, hogy "amennyiben elhal az esés az 1278-1303-as tarományban", akkor megbukik a nagy Y várakozás és átszámozom a decemberi minimumnál feltüntetetett [b] jelölést [ii]-es jelölésre, mert az egész értelmezés nagyságrendi tévedésben van. Könnyű dolgunk volt, "konstans maradt a volatilitás", nem adott a piac short jelzést mondjuk órás idősíkon, illetve felette, tehát a fenti bear számozás ellenére minden short próbálkozás kontratrend trade volt nagyobb timeframe megerősítés nélkül, illetve minden long, trend irányú trade.

    Az indikátorok olvasatában alkalmatlan volt a környezet csúcsvadászra, Elliott módszere pedig eleve alkalmatlan egy ilyen hullám végének kellő találati aránnyal belövésére.

    Viszont a január eleje óta tartó "elemzői" bizonytalanság után most ezekkel az információkkal talán fel lehet végre állítani egy olyan forgatókönyvet, ami választ ad az ellentmondásokra, illetve utat mutat 1-2 hónapra.

    Károllyal már el is készítettük az új elsődleges elképzelést, amellyel az SPX is a 2011. nyári csúcsok fölé jut és a nagy rally bőven megéli a 3 éves kort (2009-es mélypontról kiindulva természetesen). A sors fintora csupán annyi, hogy hétfőn-kedden lefelé korrekcióval indulunk, de csak korrekcióval.

    Rajzok és még több magyarázat holnap.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ok, valamikor vasárnap este és a hétfői nyitás között lesz olvasható, több változat is.

      Törlés
  36. üdv cimballi

    Nem tudom emlékszel-e mikor dec. elején írtam neked, hogy az SP cél ár mivel ki lépet a háromszögből 1420-50. Erre azt mondtad, hogy ez nem lehet mivel nem a 3. hullámba vagyunk. De különben most ahogy el nézem még 1560 is benne van mert a nasdaq100 kb. 2800- ra mutat. Persze ez nem azt jelenti, hogy korrekció nélkül megteszi az utat.
    Ezzel azt akartam csak sugalni ha akkor egy kicsit komolyabban veszed az 1420 jelzet cél áramat és elliott-i variációt készítesz szerintem elébe kellett volna menni a dolgoknak nem utána.

    TWER

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, akkor én meg már október elején megmondtam a tutit (Kwi-vel együtt), bibíííí ;-)

      http://forum.portfolio.hu/prev.php?t=14365&prev=16450,2737757

      szarvasvadasz

      Ui: Amit a cél elérésével kapunk közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, amíg azt elérjük.

      Törlés
    2. Én nem mondtam semmi féle tutit csupán felvettem, hogy én akkor így látom. Különben hallottam már rólad a topikot nem olvasom így a kommentedet sem láttam. Ha már a tutiról beszélünk tavaly febr. 3.-án AD blogjába tettem egy éves BUX előre jelzést mai nap zárult mivel 3.-a van. Ha érdekel nézd meg a piac hajszál pontosan le követte.

      TWER

      Törlés
    3. Gratulálok a BUX előrejelzésedhez, biztosan így van (és mennyire fölösleges, mivel a bibíí-t meg lehagytad a válaszod végéről ;-))

      Egyszer majd csak megérted, amit írtam az ui-val bezárólag.

      ***

      Az utóbbi pár napban fél szemmel figyeltem az itt zajló munkát és azt látom, hogy továbbra is alapvetően sok energiát elégető elméleti munka zajlik, "percről percre" követve a piac rezdüléseit. Azt értem ezalatt, hogy az Elliott elméletet folyamatosan "az elmélet gyakorlására" használjátok potenciális set-upok kutatása / érdemi kereskedés helyett, pedig alapvetően erre lenne való. Ez így "helybetopi", hosszú évekig lehet még csinálni naponta igazolva, hogy ez egy érdekes és izgalmas, fordulatokban gazdag elmélet.

      Ha érdemben haladni szeretnétek az Elliott hullámelmélettel, tegyetek egy próbát és pl. mától kezdjetek el hullámelméleti alapon számotokra előálló potenciális set-up-okat keresni (belépési ponttal, potenciális célárakkal és stoppal) és aköré szervezni az itt folyó diskurzust. Ettől nem lesz benne kevesebb az Elliott elmélet, viszont másféle rajzok fognak születni (várhatóan picit kevesebb) és ami fontosabb, hamar el fogtok kezdeni másképp (sokkal gyakorlatiasabban, praktikusan) gondolkodni ami egy idő után a rajzokon is tetten érhető lesz. próbáljátok ki, rendkívül tanulságos lesz.

      Ez nem kritika (csak egy halk észrevétel) nagyon értékes szellemi műhely van itt élén Károllyal, Cimballi vezetésével és mint ilyen, messze a legjobb.

      szarvasvadasz

      Törlés
    4. Szia Szarvasvadász,

      A folyamatos számozgatás tényleg sok időt vesz el. Mostanában csak akkor szoktam ábrát készíteni, ha belinkelem valahova, mert ha csak leírom, az sokszor nem elég és csak ábrával tudom megértetni, hogy milyen lehetőséget látok. De azt hiszem te tudod a legjobban mennyire az elején járok ennek a dolognak, és ahogy te is írtad: kanyargós lesz az út. :)

      Azonban úgy gondolom, hogy valakinek, aki az EWT elején jár, kell az ábrakészítés. Amolyan gyakorlat teszi mestert kategória. És hiába van jó elképzelésed, az adekvát kereskedést is meg kell tanulni. Ebből a szempontból Kennedy ezen írása (is) (http://www.elliottwave.com/affiliates_pr/archives/2012/01/13/Five-Fatal-Flaws-of--Trading-aa.aspx) egyszerűen döbbenetesen igaz. Legalábbis én több dologban is magamra ismertem.

      Az meg tényleg fölösleges, (ami sok másik fórumon zajlik), hogy én meg mondtam, meg ennyit kerestem. Sőt a legjobban talán a kárörvendés zavar. Szerencsére ezektől alapvetően mentes ez a blog.

      u.i: Bár lehet, hogy sokszor rosszul látom a dolgokat, de úgy érzem, hogy sokat fejlődtem az elmúlt pár hónapban, és ezért nagyon hálás vagyok ennek a blognak, és Neked is (még ha nem is kifejezett, hanem inkább quasi-mentor kapcsolat ez.)

      Még egy dolog: konstruktív kritikák nélkül nem fejlődhetünk. Ezek kellenek.

      Törlés
    5. Nem a számozott ábrákkal van a baj, brikka, hanem azzal, hogy nem set-upokban gondolkodtok velük, csak újabb és újabb valamilyen valószínűségű szimpla jövőképekben, ezek megosztása történik itt folyamatosan szerintem.

      Mi a különbség a kétféle megközelítés között?

      A cél. Elsőre nem is tűnik jelentősnek a különbség, pedig az. Az elsőből hiányzik a stratégia, a figyelmed a várható jövő fürkészésére irányul (és ki is merül benne). A másik megközelítés viszont teljes szinkronban van az általad is linkelt Kennedy szemlélettel:

      "...for any given time frame, there are only two or three really good trading opportunities..."

      Vagyis potenciális set-upok kialakulását keressük, azokat a pontokat, ahonnantól az egyik iránynak nagyobb valószínűséget szavazunk. Amint a jövő fürkészése helyett jó risk/reward mutatójú set-up-ok felfedezését tűzöd ki célként, azonnal megváltozik a munkamódszered és elkezded a már ismert Elliott elméletet praktikusan használni. A praktikus használat azt fogja jelenteni, hogy mindent a hatékonyság alá fogsz rendelni, ezért automatikusan elkezded "szűrni" a tanultakat és elhagysz mindent, ami hátráltat és felveszed azokat a praktikákat, ami segít téged.

      Miért változik meg a gondolkodásmód, ha az Elliott elmélet mindkét esetben ugyanaz?

      Azért, mert a set-up keresés során van egy kitűzött, objektív célod, amely akkor teljesül, ha meg tudod válaszolni magadnak az alábbi kérdéseket:
      - látok-e formálódó set-upot az adott timeframen?
      - a set-uphoz tartozó szabályaim szerint hol kellene belépnem a piacra?
      - a set-uphoz tartozó szabályaim szerint hol kellene lezárnom a tradet, ha a piac másképp dönt (mennyit vagy hajlandó fizetni ezért az információért)?
      - a set-uphoz tartozó szabályaim szerint hol kellene profitot realizálnom?
      - Milyen R/R mutatóval kecsegtet ez a set-up a fentiek alapján?
      - Elég jó-e ez a R/R mutató, hogy belevágjak vagy várjak inkább a következő alkalomra?

      Amint így tekintesz a piacra, az Elliott elmélettel felvértezett elméd a kérdéseid megválaszolásához keres infomrációt a charton, nem a pontosan számozott folytatás érdekli, csak az a pár pillanat, ahonnantól az adott
      timeframen az egyik irány valószínűsége úgy tűnik, hogy nagyobb, kontextusban a nagyobb TF-fel, hozzátéve egy nagyjából valószínűsítető célárat (ld. Kennedy praktikák, pl. reverse fibonacci, csatornák).

      Ez a személet azért áll szemben a pontos számozásra való törekvéssel, mert a részletek helyett a nagyobb összefüggésekben való gondolkodásra épül. Ebben a személeltben pl. elegendő annyi, hogy tudod, hogy korrekció zajlik és tudod, hogy ez a feltételezett pozícióban kb. milyen formá(k)ban ölthet testet. Ebbe a potenciális számozás ugyanúgy belefér természetesen, csak nem azon van a hangsúly. Remélem világos a gondolatmenet.

      szarvasvadasz

      Törlés
    6. Bevágom az egyik feljebbi hozzászólásomat:

      "Amíg nincs bearish divergencia, addig inkább ezt preferálom.
      http://kepfeltoltes.hu/view/120201/FEB01_SPX_H1_www.kepfeltoltes.hu_.png

      Ez a bear verzióm:
      http://kepfeltoltes.hu/view/120201/FEB01_SPX_H1_bear_www.kepfeltoltes.hu_.png
      Ha i-ii-nek tekintem, és onnan indulna a iii., ahhoz is meg kell jelenni a divergenciának. Később hozzáírtam, hogy mit gondoltok erről?"

      Szerinted hasznosabb lenne, ha odaírnám azt is, hogy én itt lépnék be/ki, és miért, vagy még várnék, etc.?

      Amúgy értem, hogy mire gondolsz. Lehet, hogy hasznos lenne, ha konkrétabb set-upokat írnánk le. Eddig a hozzászólóktól (egy-két kivételtől eltekintve) nem nagyon volt itt ilyen. Én szívesen olvasnám mások konkrét lépéseit, vagy hogy még kivár, stb...és valószínűnek tartom, hogy ez a blogközösség alkalmas is lenne erre. De ha nem, az sem baj (nem mindenki vállalja nyíltan előre a térdjeit), mert így is hasznos szerintem ez az oldal.

      Amúgy te miért nem írsz ide sűrűbben? A te set-upjaidat is mindig szívesen olvasom (lásd. a múltkori arany beszélgetésünket) és sokszor tanulok is belőlük.

      Törlés
    7. Köszönjük szarvasvadásznak a hozzászólását,nagyon elgondolkodtató és nagyon gyakorlatias, érződik belőle a segíteni akarás szándéka, Na ez kell ide, nagyon tetszett,még egyszer köszi. (még egy néhányszor biztos elolvasom és értelmezem magam számára)

      Törlés
  37. Szia Károly,

    ajróban úgynéz ki bejött a rövid távú fel :-)

    viszont ha Te W-X ként számozod, akkor ha jól értem Y=W estleg W*1,38/1,62 : ajró célárad, vhol 1,36-1,4 körül van,ami kb. 3-4 hét emelkedés...../ez nyilván sp-ben is kivinné az 1370 körüli csúcsot /

    timmy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia timmy !

      E/U H 1

      http://screencast.com/t/FgtOVkEV9Bee

      Törlés
    2. Még annyit, hogy oda föl én A-t írtam és le B-t, de írhattam volna A helyett 1-est, vagy W , és B helyett 2-est vagy X-et, még nem látunk eleget belőle. De A a legvalószínűbb szvsz.

      Törlés
  38. Twer, tény hogy mondtad, de mindig egy hullámmal, nevezetesen a következővel foglalkozom, akkor egyáltalán nem, vagy csak kevés bizonyíték volt rá, hogy kialakul ide ez az impulzív mozgás. Bocsánat, Minor szinten még most sem impulzív, csak nagyon esélyes rá.

    A heti RSI akkor, a decemberi megszólalásod idején akadt el 52 körül, ami ha lefordul onnan, akkor egy bearish-re forduló momentum szétüti a piacot. Novemberben végig 1302-1305-ös szint eléréséről szóltak az előrejelzések, január közepéig teljesen megállta a helyét az a várakozás, de ott a napi momentumindikátorok bull területre kalandoztak el, tehát szerintem, igen, január közepén már erősebben kellett volna a "hacsak nincs azonnali lefordulás itt valami más és nagyobb impulzív szerkezet épül" verziót, de decemberben bevízionálni ezt, hát, nem látom, miből lehetett volna. Egészen a január 17-i záróig a bear változat volt előnyben, sőt az egy agresszív short setup gyertya volt, az egyetlen pont, ahol a közelében álltunk felfelé haladva a fordulathoz, de az sem triggerelődött, sőt!

    Nem az igazad van-e kérdést vitatom, hanem, hogy december közepén az kellett volna, hogy legyen az elsődleges várakozás. Ha ezt a megoldást választod többször nem lesz igazad, mint ahányszor igen.

    VálaszTörlés
  39. üdv

    Én egy szóval nem mondtam mi igaz mi nem , meg a tutiról sem ez szó szarvasvadásznak is, hallottam már rólad de kommentjeid nem olvastam mivel a topikot nem látogatom, én csak azt írtam aki érti mélyebben az elliottot ennek az 1420 cél árnak nagyobb figyelmet kellett volna szentelned.
    Most egyet szeretnék esetleg tudni ti milyen cél árakat láttok.

    TWER

    VálaszTörlés
  40. Twer, ezt a választ az igaz, nem igaz kérdésről nem értettem, mert egy szavadat sem kérdőjeleztem meg. Hozzászólásom azt idézte fel, hogy akkor én hogy láttam és hozzátettem, január 18-ig nem volt nyomós okom a várakozásaimon változtatni.

    VálaszTörlés
  41. cimbi
    októberben a nasdaq ki ment új csúcsra ,vártad sp és dj kövesse
    de lefordultak ,írtad rá jöttél mert tele vannak pénzügyi rész. most mi az ábra,11éves csúcson nq
    nekem furcsa hogy új csúcsot vártok és át kell számozni elliottot.
    a daneric-kes krapeknak a számozása minden a helyén van.
    várom az új számozást. köszi

    VálaszTörlés
  42. Dollár index (ajró inverzként) H 1

    http://screencast.com/t/xRBc581mGag

    VálaszTörlés
  43. Látom, sokan várjátok az új rajzokat. Szokás szerint magyar idő szerint este 9 óra után ülök le a piacokkal és a bloggal foglalkozni, tehát későn este készítem el a bejegyzést.

    VálaszTörlés
  44. A filozófikus gondolatokra, inkább a saját filozófiámmal válaszoltam, de az új bejegyzésben, hogy szemléltetni is tudjam egy aktuális helyzeten.

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Alakzatok bar grafikonon

ALAKZATOK AZONOSÍTÁSA

Prechter könyv

Kötvénybaj

Europai válogatás

A Mánia vége

Alapleckék

Magunk döntsünk

Diverzifikáció?

FOREX video

10 piaci tévhit

Mítosz a Fed körül

8 könyvrészlet

Theorist '09. nov.

15 írás ill. video a hitelválságról

Mozgóátlagok

Címkék

200 SMA (3) AAPL (2) adósság (5) Amibroker (2) André Kostolany (1) arany (4) aritmetikus (1) Barack Obama (2) báziscsatorna (4) belső nap (1) Ben Bernanke (1) Birger (1) Bollinger (1) Brikka (1) BUX (6) carry-trade (1) CFD (1) Charles Collins (2) Charles Dow (1) Club EWI (18) Conquer the Crash (2) csorda (4) csordaszellem (5) csúzli (3) DAX (6) defláció (4) depresszió (8) deviza (13) diagonal triangle (6) Dick Diamond (2) divergencia (4) DIX (1) dollárerősödés (12) double key reversal (2) Dow Jones (36) dupla hármas (7) dupla kulcsforduló (3) E-mini future (46) ék (8) Elliott magyarul (7) Elliott Wave Principle (9) Elliott Wave Theorist (9) Elliott-ciklus (18) előfizetés (8) elsődleges trend (12) ending diagonal (10) erősödő dollár (4) EURHUF (1) EURJPY (1) eurozóna (3) EURUSD (30) evening star (1) expanded flat (9) extension (12) extrém ármozgás (1) ezüst (3) FED (8) fej-váll alakzat (8) Fibonacci (33) flash crash (8) flat (17) Forex (6) Fotex (1) földgáz (1) fraktál (11) FTSE (1) Futures Junctures (4) GBPJPY (1) Goldman Sachs (3) Görögország (3) Hang Seng (1) háromszög (20) hatékony piac (2) hope (2) hullám személyiségjegye (11) infláció (1) inside day (1) IOU dollárok (1) Japán (3) Jason Farkas (2) Jeffrey Kennedy (11) jelzálog (2) Kína (3) kollektív hangulat (8) kombináció (10) korrekció (20) könyvajánló (4) kőolaj (1) kötvény (1) külső nap (1) leading diagonal (1) lineáris gondolkodás (3) logaritmikus skála (1) MACD (5) Mandelbrot (1) megnyúlt hullám (2) mérés (6) Minyanville (1) momentum (8) Morgan Stanley (1) mozgóátlag (3) munkaállomás (1) Nasdaq (28) Newsweek (1) NFP (4) Nikkei (2) Nonfarm Payrolls (3) nyersolaj (2) NYSE (4) opció (1) óriás szuperciklus (14) OTP (3) outside day (4) pánik (6) pit noise (1) Ralph Nelson Elliott (8) regular flat (3) remény (4) Robert Prechter (28) RSI (11) Russel (3) short (3) Short Term Update (3) slingshot (4) social mood (5) Socionomics (6) SP500 (107) spirál (2) SPY (55) Steve Nison (1) Stochastic (1) Stocklandyard (2) stop loss (2) szándékos csőd (1) szentiment (1) szignálvonal (1) szójabab (2) tananyag (25) Thomas Bulkowski (1) throw-over (2) tovahaladó háromszög (4) trendcsatorna (22) trendvonal (2) tréningprogram (12) túladott (5) túlvett (5) TWS (1) USD (14) USDCHF (1) valószínűség a tőzsdén (3) Vancouver (3) Venezuela (1) vertical spread (1) vezérlőelv (8) Wyckoff (1) XLE (1) Zaner (4) zigzag (35)