A piac 4-5-4-5 sorozatot mutat be, azaz hamarosan befejezi az emelkedő alakzatot, de még maradt elég idő könnyedebb témáról beszélni. Lazításképpen szeretném visszarángatni a társaságot az elmúlt évbe, 2010 elejére. Egyetlen esemény, az olimpia lesz a téma, annak is egy olyan szórakoztató vonatkozása, amivel kevesen találkozhattak, még ha a mindenről beszámoló SportGéza oldalakat olvassák is.
Nemcsak a sportolók, de a reklámszakma is mindent belead egy-egy ilyen nagyszabású sportesemény kapcsán. Pedig a legtöbb TV spot egészen kevés alkalommal, sőt Észak-Amerikában pl. a Super Bowl alkalmával csak egyetlen egyszer kerül képernyőre. Hogy legyen még egy dobásuk, szubjektív rangsorba szedtem a 10 általam legjobbnak tartott kanadai reklámspotot.
10. Obama veszített
Majdhogynem hibás kreatív, ezért tízedik. Azért mondom, mert ahogy felveszi a lendületet a "világ legjobb hátsó udvara" motívum úgy magával ragad, hogy a végén észre sem vesszük magát a márkát és a terméket. Egyébként ebből a fajtából (Molson Canadian) 24 doboz volt a tétje Stephen Harper (kanadai miniszterelnök) és Barack Obama fogadásának az USA-Kanada aranymeccs előtt.
9. Super Natural Országimázs
Ugye, hogy nem különbözik sokban a házigazda Brit Kolumbia provincia "Itt kell lenned" filmje a sörreklámtól? Rendben, a most következő 30 mp lágyabb és a sörösben nem voltak helyi születésű Hollywood-i celebek, itt meg vannak.
Maui, te a 90 másodperces [link] változatot nézd meg ;-)
8. Német tervezés
Még véletlenül sem autóreklám következik, hanem telekommunikációs cég, a Bell. Német barátunk előkapja a gombnyomásra nyitható kompakt lábtartót, mire a kanadai vendéglátója megkérdezi: "Szóltál valamit?". Persze harag az nincs.
Ha valakit érdekel, van belőle kissé frivol skót változat.
7. Közös ügy
A hoki. "A hoki ott van a felhajtón a házunk előtt, az álmainkban, a meccs utáni ünneplésben, ott van az utcában, amikor a játszótársad elkiáltja magát: Autó!" És én teszem hozzá, a hokival mindent el lehet adni; a Tim Hortons kávézóláncot is. A filmben narráló Crosby, akiről egyébként igazi gyerekkori bejátszásokat is láthatunk, azóta élő legenda lett. 23 évesen ő szerezte a döntő aranygólját.
6. Fekete-fehérben
A megszokott színes, csillogó HD világunkban igazi üdítő jelenség tud(na) lenni bármikor egy fekete-fehér animáció. Viszont az ilyen "drámát" a kreatív szakma csak beharangozó műsorajánlónak meri bevállalni.
5. Erre készültünk
Észak-Amerika legrégebbi kereskedő cége - a nem tévedés - 1670-ban alapított, ma áruházláncot üzemeltető Hudson's Bay hirdetése. Ők forgalmazták a kanadai sportolók hivatalos öltözetét.
4. Csata az olimpiai faluban
Anyagigényes nemzetközi szintű gyakorlat a Coca-Colától.
3. Ugye nem siettek sehová, barátocskáim?
Az örök riválisok. USA vs. Kanada. A filmben szereplő párnak nyilván elgurult a gyógyszere, amikor kanadai hoki mezben igyekezett át a határon. Igazi lúzerek. A spot pedig aranyos.
A reklámozott cég egyébként sportszer és -öltözék kiskereskedelmi hálózatot üzemeltet, a bajuszos úr pedig nem autószerelő.
2. Olyan kellene neked is, apjuk!
Hogy a vasúti szerelvényeket és repülőgépeket gyártó Bombardier-nek mi köze az olimpiához? A játékokat megelőzően minden idők legnagyobb szabású fáklyafutásához ők tervezték és készítették el azt a 12.000 fáklyát, amellyel a szélsőséges kanadai télben egy alkalommal 900 kilométerre megközelítve az északi sarkot körbehordozták az olimpiai lángot. Nagy ország, 106 napon át tartott a váltófutás. Volt olyan település, amelyhez -37C-os hidegben érkezett meg a karaván.
1. Most már tudják...
Ugye mondtam, hogy a hoki a legfontosabb. A Coca-Cola mindent elsöprő spotja kanadaiaknak. Tökéletes kompozíció a film, amelynek érdekessége, hogy az egyik változatát mindössze kétszer adták le a televízióban. Figyeljünk csak! Az első verzió berobbanó részében a stadionban felénk haladó felirat: "Mutassuk meg, hogy kinek a játékát játszák!".
Ahogy vége, azonnal elindul a másik változat, amelyet a női, majd a férfi torna megnyerése után egy-egy alkalommal láthattak a nézők: "Most már tudják, kinek a játékát játszák."
Még többet Vancouverről: [link]
2011. január 6., csütörtök
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
like :)
VálaszTörlésBUÉK
VálaszTörlésVolt egyszer...
2009.Dec.03.
Az ék mechanikája I.
1. bejegyzés indulónak
Idézet Cimballi írásából:(E/U)
"Azért éppen ma mondom el mindezt, mert az alakzaton belül vészesen elfogyott a hely, így a pénteki USA makroadatok, vagy valami nagyon közeli, heteken esetleg napokon belül bekövetkező esemény által beindított lavinára számítok a tőzsdéken."
Végeredmény,tény:
1,500 -ról zuhantunk 1,1900-ig.
Bravó!
Kívánom mindannyiunknak az újévre , hogy sok ilyen előrejelzést és tanulnivalót olvashassunk Cimballitól.
Cimballinak pedig sikert, kitartást, és sok kedvet a további munkájához! Nagyon eredményes:)
HJani1981
Jani, az EURUSD jelzések, értelmezések rendben voltak és az az indító bearish call időzítése is tökéletes volt, de az indexekre vonatkozóan azért sokat nyúltam mellé. Volt benne elfogultság is, de legalább arra késztetett, hogy újragondoljam és átdolgozzam a módszeremet, amivel a számozásokat megerősítem. A módszertani kiigazításokkal az utóbbi időben ott is jobban szinkronban sikerül maradni.
VálaszTörlésNa, és melyiket 'lájkoltad' legjobban, Kissherceg?
VálaszTörlésnem a reklám kreativitására figyeltem leginkább, hanem helyszínre, így a sörös nyert. Kreativitásra Hudson,hógolyózás és az autószerelős :)
VálaszTörlés